Søg i denne blog

torsdag den 10. december 2009

IDE GIVES VIDERE - smukke smukke øreringe :)


Min dejlige veninde smilehuller har fødselsdag i weekenden og hun fik sin fødselsdagsgave i dag, da jeg har fri fra arbejde i morgen (juhuuu julehygge med månebarnet) og jeg ser hende ikke inden hendes fødselsdag.... Hendes gave var amo´s fødselsdagskogebog- det er helt og aldeles fantastisk, især i et hjem med børn!!! Men her er opskriften på de hæklede øreringe - den må deles :)

Materialer: garnrest, limpistol, hæklenål (har brugt str. 3, men tror man kan bruge flere størrelser), 2 ørestikker og en nål til at hæfte enderne (jeg stoppede dog enden ind bag ved ørestikken da jeg limede den fast.)

1 omg: Hækl 6 luftmasker og en fastmaske så det bliver til en ring

2 omg: Hækl 14 fastmasker i ringen. Sørg for at hækl over den løse ende. Du kan stramme enden og gøre hullet i midten mindre. Slut af og hæft ender :)

Ideén og mange andre er herfra!

4 kommentarer:

  1. Hvor er de søde. Idé snuppet. Skal bare lige finde sådan nogle ørestikker uden noget. Hvor gør man det?

    SvarSlet
  2. nej en fin ide, og sikke en lækker gave at få, tak for det.
    -sara

    SvarSlet
  3. Taaak endnu engang for den fine gave! Jeg er bare så glad for den og må helt klart prøve at hækle sådan nogle øreringe, de er altså rigtig fine!! God weekend :)

    SvarSlet
  4. Nej, hvor er de fine. En mægtig god idè.

    SvarSlet