Søg i denne blog

tirsdag den 8. december 2009

Julehygge-billeder

Lige lidt flere billeder fra weekenden. Her er det fra søndag morgen, hvor lillepigen og jeg stod selv op, da farmand havde været til herrejulefrokost og tiggende havde bedt om lov til at blive i sengen søndag formiddag... Og jooo da, det skvat var alligevel ikke så meget værd efter adskillige snaps indenbords aftenen inden.
Så Luna og jeg lavede peberkager og pebernødder af den dej, som jeg havde æltet sammen dagen inden... Og her er lidt billeder derfra :)
Æsken med blafre papir er til mit begyndende indrettet syhjørne :)

11 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt ud..:)

    Har du en god opskrift på peberkager..? Vi skal nemlig ha' bagt lidt på søndag..:)

    Og nu ser jeg, at du allerede har nogle Blafre ark.. Så falder mit forslag på tidligere indlæg jo lidt til jorden...;)

    KH Anne

    SvarSlet
  2. Ja jeg synes bare den er super god min opskrift, har lige fået den fra en kollega :) den er simpel, men smager af meget, og så synes jeg at det er rart endelig at ha fundet en opskrift på peberkager som ikke er for bløde og ikke for kraftige i smagen så man hurtigt blir trætte af dem :)

    det er:

    250 g. margarine
    259 g. sukker
    2 tsk kardemomme med top
    2 tsk kanel med top
    2 tsk natron strøget
    1 sammenpisket æg
    400 g. mel

    200 grader 5-6 min. De hæver op, og når de falder ned er de færdige :)

    Ang. blafre papir har jeg faktisk kun haft den ene som jeg lige har brugt, og havde liige tænkt at det ville jeg gerne ha mere af :) så det kunne jeg godt være frisk på!!

    SvarSlet
  3. Sikke en dejlig krudtugle... hende kender jeg vidst... Om ik andet blir jeg nødt te at smage hendes kager :)

    SvarSlet
  4. Nej hvor er det nogle fine forme (svampe ikke) hvor har du dog fundet dem? Hvor er det bare hyggeligt med sådan en gang hjemmebagt og sikke en duft det giver :-)

    SvarSlet
  5. Ja hun er en lækkerbidsken :)

    Mette: den store var fra en pakke i netto! Og den lille er fra Askeladen i Århus (for enden af vores gade) til 8 kr. Skal derned i morgen, skal jeg kigge efter en og sende den til dig???

    SvarSlet
  6. De der svampe kager....er det for jeg skulle blive misundelig??? Hi hi...jeg har heldigvis verdens fedeste svampelysestage....kan du slå den?...nåh ja, det kan du jo for den var jo fra dig.He he... :)
    Tusind tak for den og for fine billeder her af søndagshygge.

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder og kan næsten dufte de brunekager :-)

    SvarSlet
  8. Skønne billeder fra jeres julehyggebagedag!... jeg får helt lyst til at bage!

    SvarSlet
  9. He he Karen ja det er jo kager lige i din ånd ;)

    SvarSlet
  10. Hej igen...

    Tak for svar og opskrift - den må prøves af på søndag..

    Hvor mange ark ville du gerne have i evt. bytte for en lækker ugle-pude..?:) Og er der nogen du er særligt interesseret i..?

    "min" levrandør får dem hjem snarest og så kan jeg jo lige videregie hvilke hun har, så du kan ønske, hvis vi får en change-away på benene..;)

    Kh Anne

    SvarSlet
  11. Jeg er interesseret i det hele :) jeg tager 140 for en ugle, så måske du kan regne ud prismæssigt hvad det vil svare til for dig :)

    SvarSlet