Søg i denne blog

søndag den 31. januar 2010

Sygdom + underholdning af månebarn = træt mutti!

Suk. Jamren. Host. ZzZz. Atjuu.... Øv! Havde sådan glædet mig til at en tid efter praktikken, hvor sygdom ville ramme alle andre end mig! (synd for dem, men tiltrængt for mig Ü)For nu havde jeg jo taget min tørn og mit immunforsvar har været helt nede i den praktik!! Men afslutning i vuggestue gav lige endnu en smittesygdom med på vej... Det startede lidt igår aftes. Men forvrænget stemme og forkølelse! Men i morges.... Hold da op hvor jeg pev.... Havde voldsomme smerter i hals, ingen stemme, helt stoppet til af forkølelse og øm krop.... Jammer, jammer, jammer! Her i formiddags skulle vi have været til Fredericia alle tre og fejre min kærestes fars kone, som fylder år i dag... Månebarn og far måtte afsted selv. Var helt slået ud og magtede bare slet ikke at sidde der til morgenbord og slet ikke kunne sige noget uden at være ved at døø... Så jeg har sovet helt ind til de kom hjem igen tidlig på eftermiddagen. Kunne efter søvnen konstatere, at det havde sat sig endnu mere i kroppen og var bare så øm og træt. Min kæreste havde fået lovning på for et par dage siden, at han måtte tage ud og se på en motorcykel efter Fredericia-svipturen, sammen med en kollega der skal have ny motorcykel. Og i morges aftalte vi, at han stadig kunne tage afsted, når jeg nu fik hvilet mig inden og nok ville være mere frisk. Men hold da op, jeg var færdig da han skulle afsted. Og så kom overraskelsen (eller det vil sige han havde sagt det, jeg havde vist bare ikke lyttet nok).... De skulle helt til Herning fra Århus!! Så fra en times tid som jeg troede, ville de lige pludselig være væk flere timer... Og her stod jeg så, sølle kvinde med aktiv månebarn, der lige havde sovet fra Fredericia og hjem!
Heldigvis er det gået fint, hun har været knapt så pillefinger som hun kan være, vi har leget lidt på gulvet (moderen var vist mere observatør end deltagende). Hulebygning med mors retro stof var især et hit. Og Bamse og "Gylling" har også været meget behjælpelig! Og jeg er blevet mere frisk her den sidste time (derfor også overskud til dette indlæg, mens Lunapigen leger med teletubbies-legeland)... Nu er det mest halsen, der dræber når jeg skal snakke. Med mine meget forvrængede ord.
Den hæklede pude er ny kreation inden London, som jeg lige vil vise :)
Nu vil jeg varme mere varm mælk med honning og putte med månebarn, som i skrivende stund er kravlet op og sidder og hygger her hos mig, mens Bamse synger sang i fjernsynet!

2 kommentarer:

  1. Det lyder da både hyggeligt og træls - og som om vi fejler det samme på tværs af landet :-)

    God bedring til dig.

    SvarSlet
  2. Hej Christina. Lyder som en hyggelig dag, trods alt. Håber du stadig er i bedring!

    Dejligt at høre du er glad for hårspændet. Det er det store, med "rigtigt" spænde, du mener ikke også? Jeg har faktisk lige præcis et grønt og et lilla tilbage, dog er det lilla ca. dobbelt så stort. Men super fedt, syntes jeg ihvertfald ;) Jeg havde gerne lavet specielt til dig, men har ikke mere filt pt. og får nok ikke bestilt lige foreløbig, der er ligesom lidt for meget på programmet for tiden. Men hvis du vil have de 2 jeg har, så kan vi godt bytte. Jeg har en drøm om at sy et sengetæppe med store firkanter (25-30 cm) i blålige/lilla nuancer, så hvis du har noget i den dur, bytter jeg glædeligt?!

    SvarSlet