Søg i denne blog

tirsdag den 22. november 2011

Juleforberedelser :)

Så kan jeg krydse et punkt af på min jule-gøremål-liste - faktisk noget, som jeg havde troet jeg ville sidde med aftenen før den skal i brug... det er nemlig julesokken til kalenderpakkerne fra 1. dec :)
Sidste år lavde jeg disse 24 julesokker! Og det var egentlig meningen at den skulle bruges igen i år... men min kæreste havde et særligt ønske... at vi skulle prøve traditionen fra hans barndom. Nemlig en sok, hvor julemanden hver morgen er kommet med en pakke... Til at starte med var jeg ikke så nem at rokke... for jeg har jo været vant til en kalender med alle 24 pakker på en gang og det har jeg været rigtig glad for. Og er stadig - jeg får nemlig stadig pakkekalender ;)
Men jeg kan også godt se fornuften i at imødekomme ham og hans barndomsminder! Og når nu det gav anledning til at sy en julesok i friske farver - ja så var det jo heller ikke helt ringe ;) Jeg er inspireret af flere julesokker, som jeg så rundt omkring i blogland sidste år!

9 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin..) Jeg har også som barn haft de der 24 hængende på samme tid - men synes at ideen om at Nissen kommer hver nat er så fin.. Så det er også det han gør herhjemme.. Både med drillerier, gaver og oplevelser..:) Glæder mig sådan til juletraditionerne i år hvor K er helt med på dem..;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Jeg har faktisk også hurtigt vænnet mig til tanken, og synes det er lidt hyggeligt :) og egentlig også meget rart ift at Luna er inde i en periode, hvor hun kan have svært ved ikke at få tingene som hun vil have det og derfor kunne det måske være anledning til noget utilfredshed over at man ikke må åbne ale gaver på en gang.. nu prøver vi i hvert fald denne måde og glæder mig til begejstringen hver morgen, når der er en pakke i sokken :)

    SvarSlet
  3. Fin julesok,...
    Mon du har set mine?
    Ved godt at du jo så ikke har brug for flere ;)

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare skønne Julie - har slet ikke lige set dem, men tak for tippet, så kunne jeg lige nå at komme med i give awayen :)

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare super fin, jeg skal også her på falderebet have syet 2. En til at hænge hos den lokale købmand og en til herhjemme. jeg havde egentlig lyst til at lave en lige som din sidste år eller en som Mailegs med alle pakkerne, men Filippa har også en alder hvor jeg kun tror der kommer konflikter ud af at have alle pakkerne hængende. Lige et spørgsmål har du noget indeni for at stive sokken af, eller er den bare syet af 2 lag stof.

    SvarSlet
  6. den har en forside, en bagside og så en inderposen og foroven har jeg kantet med kantebånde :)

    SvarSlet
  7. den skal nok gøre lykke, det er nok meget fint at give plads til hinandens juletraditioner:)

    SvarSlet
  8. Jeg havde også en sok som barn, hvor Nissen lagde en pakke hvet nat. Jeg synes, at tanken om hvad der ville være næste dag er så hyggelig. At man ikke kendte pakkerne på forhånd. Tror også min mor synes det var rart, at hun ikke nødvendigvis behøvede at havd 24 pakker klar til den 1.december.

    SvarSlet
  9. Den er super fin! Jeg havde også en da jeg var lille :-)

    SvarSlet