Søg i denne blog

lørdag den 25. juni 2016

Juni glimt.

Blomster fra min søde mand - jeg pev vist lidt meget den ene dag. Dagen efter ramte vi også 3 årsdagen for menigitten. Så blomsterne gjorde godt.
Lækre saltmandler. Opskrift fra Madbanditten.
Luna fylder 8 år i næste uge, så vi har fejret hende (og Troels) lidt i sidste weekend, og mine forældre og lillebror kommer i morgen. Vi havde gjort det meget enkelt med rundstykker, glasurboller, pålæg og frugt - og så tidsbegrænset til 2 timer. Jeg holdt ikke så længe. Måtte både holde 3 kvarters pause og gå før til min middagslur end planlagt. Var sengeliggende det meste af dagen og så syg af følgerne. Det tog tre dage før det vendte. I morgen kommer der heldigvis ikke så mange. Lige nu trøster jeg mig også med at jeg ikke skal prioritere arbejde. Luna skal fejres - basta!
Før jeg blev syg elskede jeg at lave brunch og stille op med en masse varme retter. Jeg kunne jonglere med rigtig mange ting inden gæsterne kom, og imens de var her. Det er slet ikke muligt nu, og energien skal i den grad forvaltes, for at jeg har det bedst muligt inden, under og efter. Svært regnskab, og jeg havde stadig sat barren for højt. Men rengøring var ordnet ugen op til (det jeg fandt nødvendigt) og jeg havde bagt boller med marmelade-midte, som var frosset ned og bare skulle lunes og have glasur og krymmel.
Hvad Luna ikke ved, er at hun får en LEGO friends plade af os i fødselsdagsgave. Jeg er ved at male på en gammel bordplade. Landskab med park, hav, sø, vej osv. Det bliver så fint og er et hyggeprojekt jeg kan finde lidt energi til lige nu.
Så vi har været i gang med at bygge alt hendes LEGO friends og hun har også ønsket sig en del og sparet penge sammen til at købe noget på sin fødselsdag. Der skal hun nemlig på shoppetur med far - og jeg skal måske med 1 time eller halvanden.
Der tælles ned.
Vores kreative pige har i går afsluttet 1. klasse (!!). Efter sommerferien hedder det 2. klasse. Så vildt!!

1 kommentar:

  1. Stort tillykke m Luna - hvor er det vildt at hun allerede blir 8 år...! Kram fra os alle 3

    SvarSlet