Søg i denne blog

lørdag den 11. marts 2017

Længsel efter årstidskifte!

Endnu en gang er jeg klar til at børste vinteren af mine skuldre. Hæve hovedet op mod solen og se lidt mere lyst på livet!
Jeg troede det skulle være anderledes denne vinter... de sidste to vintre led jeg stor overbelastning efter to arbejdsafprøvninger. Denne gang har jeg fået ro af kommunen. Jeg har ikke været til samtale med min sagsbehandler siden i sommers. Virksomhedspraktik er slet ikke på programmet lige nu.
Jeg har en fantastisk mentor, som besøger mig en time hver 14. dag. Jeg kunne få bevilliget 2 timer hver uge, men det kan jeg ikke holde til. Men vores ordning lige nu fungerer super godt.
Hvorfor sidder jeg så tilbage endnu engang og har haft en ufattelig opslidende vinter? Hvor min juleaften hos mine forældre og søskende blev frarøvet mig? Hvor jeg igen har justeret kraftigt ind ift. mit familieliv og mit sociale liv.
Flere faktorer spiller ind. Mit funktionsniveau er lavere end nogensinde efter meningitis. Min hjerne er smadret ovenpå overbelastning efter overbelastning. På trods af skarpt fokus på skånehensyn.
Men jeg har ikke forvaltet min energi godt nok. Jeg har overforbrugt.
Jeg er heller ikke dopet denne vinter. Jeg tager ikke længere smertestillende og opkvikkende håndkøbsmedicin. Det kan mærkes på hvad jeg kan - og hvor syg jeg bliver af meget lidt.
Om jeg er fristet til at tage treo eller pinex brus døgnet rundt igen? Absolut. Men det er ikke vejen frem - om end jeg længtes efter at kunne bare lidt mere end jeg kan.
Jeg har sagt flere gange at solen og foråret ikke kan hele min hjerne. Det heler heller ikke en brækket arm. Men jeg glæder mig til at suge solens energi til mig, se blomsterne springe ud og luge i haven! Det gør mig så godt - det har jeg også skrevet om her!   
I dag var Kalle og jeg i haven og nyde glimt af solen, lure hvad haven gemte på og se byggeriet, som ligger op til vores have, hvor der er blevet udstukket en masse grunde.
Skøn stund der gav glæde på kontoen! Mere af det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar